2025/2026 Eğitim Öğretim Yılında (1 yıllık) öğrenci Servis Taşıma işini yapacak firma veya gerçek kişileri belirleyecek olup, iş bu ilan 08/07/2025 tarihinde okul sitesinde ve Mehmet Alçı İlkokulu ilan Panolarında askıya çıkartılmıştır.
TAŞIMA İŞİ: Kayseri ili Kocasinan ilçesi Mehmet Alçı İlkokulu öğrencilerinin Kayseri İli içerisinde Mehmet Alçı İlkokulu Milli Eğitim Bakanlığı ve Kayseri Valiliğinin belirlediği Eğitim Öğretim saatleri kapsamında ilgi a) MEB Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğünün 30/05/2018 tarih ve 10581842 sayılı " Okul servis Araçlarının Çalıştırılmasına İlişkin Usül ve Esaslar", ek şartname ve yapılacak olan sözleşme kapsamında yapılacaktır.
Servis Taşıma işine başvuruda bulunacak tüzel veya gerçek kişilerin 15.08.2025 mesai bitimine kadar Okul Müdürlüğüne aşağıda listeli evrak ve belgeler ile müracaat etmesi;
22.08.2025 Cuma günü saat: 16.00´da Taşıma İşi Belirleme Komisyonu karar Toplantısına katılması önemle rica olunur.
NOT: İstekliler, ilanda belirtilen saate kadar servis taşıma işi için istenen evraklarını komisyona tutanakla teslim eder.
Taşımacıyı tespit komisyonuna verilen dosyalar herhangi bir sebeple geri alınamaz.
(Mehmet Alçı İlkokulu Taşımacıyı Tespit Komisyonu)
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI |
2025/2026 Eğitim Öğretim Yılı |
2025/2026 DERS YILI MEHMET ALÇI İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
TAŞIMACIYI TESPİT KOMİSYONU- DUYURU İLAN
a) 25/10/2017 tarih ve 30221 sayılı Resmi Gazete de yayınlanan Okul Servis Araçları Yönetmeliğinin 8.maddesi
b) 30.05.2018 tarih ve 79523799 sayılı “ Okul Servis Araçlarının Çalıştırılmasına İlişkin Usul ve Esaslar” konulu Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yazısı 3. Madde “e “ bendi
c) 12/09/2020 tarih ve 31242 sayılı OKUL SERVİS ARAÇLARI YÖNETMELİĞİ gereği;
d) 30/06/2025 tarih ve E-28343213-140-135690944 sayılı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Yazısı gereği,
İlgi: a) Okul Servis Araçları Yönetmeliği. b) Okul Servis Araçlarının Çalıştırılmasına İlişkin Usul ve Esaslar. 1- Okul öncesi eğitim ve zorunlu eğitim kapsamında bulunan öğrenciler ile kreş gündüz bakımevleri ile çocuk kulüplerine devam eden çocukların taşıma faaliyetlerini düzenli ve güvenli hale getirmek, taşıma yapacak gerçek ve tüzel kişilerin yeterliliklerini, çalışma şartlarını, denetim iş ve işlemlerini belirlemek amacıyla yayınlanan ilgi (a) Okul Servis Araçları Yönetmeliği ve ilgi (b) Okul Servis Araçlarının Çalıştırılmasına İlişkin Usul ve Esaslar çerçevesinde belirtilen mevzuat hükümleri doğrultusunda; uygulama eksikliklerin giderilmesi, birliğinin sağlanması, uygulama basamakları hakkında bilgilendirilmelerin yapılması amacıyla 08.07.2025 tarihinde toplantı yapılarak durum değerlendirmesi yapılmış olup, uygulamaya yönelik kararlar 30.06.2025 tarih ve E-28343213-140-135690944sayılı yazımız ile ilgili okul ve kurumlara duyurulmuştur. 2- 2025/2026 eğitim öğretim yılının başında taşımacıyı tespit komisyonlarına evrak teslim eden ve sözleşmeye dayalı olarak faaliyet sürdüren okul servis araçları uygulamalarında eksikliklerin giderilmesi ve en aza indirilebilmesi amacıyla 2025/2026 eğitim öğretim yılı başlamadan önce; a) Okul ve kurumlarımızda taşımacıyı tespit komisyonlarının ilgi (b) mevzuat doğrultusunda kurulması (Esaslar Md.4) b) Taşımacıyı tespit komisyonlarının taşımacıda, sürücüde, ve rehber personelde aranan şartları belirtir ilanları hazırlayarak ilana çıkılması (Esaslar md.5/6). c) Çıkılan ilanda belirtilen sürede istekli/iştirakçi bulunmaması halinde yazılı davetlerde bulunulması. ( Servisciler Odasına bilinen gerçek ve tüzel kişilerden uygun görülenlere )Katılım sonuçlarına göre; taşımacıyı tespit komisyonlarınca, okul servis aracı olarak çalıştırılacakların tespiti başlıklı 8. Madde ve sözleşmede taşımacıdan istenilecek belgeler başlıklı 9. Maddede belirtilen kriterlere göre istekli/iştirakçilerin evraklarını dökümanlarını inceleyerek karara bağlanması. d) İlgi (b) esasların 10. Maddesine göre sözleşmeden sonra mülki idare amirinden onay alınması ve onayı alınan taşımacı bilgilerinin ilan edilmesi. (web sitesi veya ilan panosu vb. ) e) Herhangi bir şekilde iştirakçi ve istekli olmaması veya davet edilenlerin katılım sağlamaması sonucunda ilgi (a) yönetmeliğin 8. Maddesinin 4, fıkrasına göre ''...öğrenci velileri tarafından bu yönetmelikte belirtilen şartları taşımaları kaydıyla herhangi bir taşımacı ile anlaşarak çocuklarını taşıtabilirler. Bu hakkın kullanılması halinde taşımacı bu yönetmelikte istenilen bilgi ve belgeleri okul yönetimine bildirir. Okul yönetimi bu bilgi ve belgeleri incelemek üzere il/ilçe milli eğitim müdürlüğüne gönderir. Bu şekilde taşımaya mülki idare amiri onayı ile izin verilebilir...'' hükmü doğrultusunda yapılan taşıma işlerinde ise, en kısa sürede ilgili veli ve okul aile birliği başkanlığı ve ilgili taşımacılar bilgilendirilerek ilgi yönetmelikte belirtilen bilgi ve belgelerin okul idaresince teslim alınıp incelenmek üzere il/ilçe milli eğitim müdürlüklerine gönderilmesi. f) İlçe milli eğitim müdürlüklerince okul ve kurumlardan incelenmek üzere gönderilen taşımacı bilgi ve belgelerinin kısa sürede incelenerek mülki idare amiri onayına sunulması g) Gerek taşımacıyı tespit komisyonu marifeti ile sözleşme yapılanlar gerekse 8. Maddenin 4.Fıkrası doğrultusunda faaliyet sürdüren firma yetkilileri, taşıma işinde çalışan sürücü ve rehber personellere mevzuat hükümleri, görev ve sorumlulukları, iletişim beceri ve davranış kurulları konularında eğitimlerin planlanarak yapılması ve kayıtların tutulması. Yukarıda maddeler halinde belirtilen mevzuat hükümlerinin eğitim öğretim dönemi başlamadan tamamlanıp sonuçlandırılması, eğitim öğretim yılının ilk haftasında ise ilgi (a) yönetmelikte belirtilen; okul yönetimi ve ilçe milli eğitim müdürlüklerinin yükümlülükleri başlıklı 6. Maddesinin 2/a ve b alt bentlerinde belirtilen eğitim faaliyetlerin kısa sürede planlanarak eylül ayının 3. haftasının sonunda tamamlanması gerektiğinden, bahse konu servis taşımacılık işini yapacak yeterli araç ve izne sahip firmaların ekte istenen belgeler ile birlikte 15/08/2025 tarihine kadar okulumuz Taşımacıyı Tespit Komisyonuna müracaat etmesi gerekmektedir.
Not: Sayfanın alt kısmında istenen evrak ve dökümanlar izin belgeleri, vb. var.
MEHMET ALÇI İLKOKULU OKUL TAŞIMACIYI TESPİT KOMİSYONU 1.Nazmi TOY Müdür Yardımcısı BAŞKAN |
2.Nihal Ceylan ŞAHİNGÖZ Okul Aile Birliği Başkanı ÜYE |
3.Sıdıka YEŞİL-Songül KARATAŞ–Sibel GÖÇMEN Rehber Öğrt. ÜYE |
4.FİGEN ŞERAN 4C MİRAY ŞERAN - VELİ ÇOCUĞU SERVİSLE TAŞINAN - ÜYE |
5.SEDAT MARANGOZ 4H - VELİ ÇOCUĞU SERVİSLE TAŞINAN - ÜYE |
UYGUNDUR
08/07/2025
Sabri EKİNCİ
Okul Müdürü
Not: Sayfanın devamında onay için istenen evrak ve dökümanlar vb. var.
HER BİR SERVİS ARACINDAN STENEN BELGELER
Teslim Edilecek Belgelerin Güncel Tarihli ve Aslının Aynıdır/Fotokopisidir, İmzalı-Mühürlü-Onaylı olmasını rica ederiz. 08/07/2025